Istnieje wiele strategii, które sportowcy mogą wykorzystać, aby zapewnić sobie możliwość przezwyciężenia kontuzji. Mogą one obejmować od odpoczynku do utrzymania relacji z innymi sportowcami, trenerami, kolegami z drużyny i przyjaciółmi. Istnieje również wiele rzeczy, które powinieneś zrobić podczas odzyskiwania po kontuzji, o których powinieneś porozmawiać ze swoim fizykoterapeutą.

Odpoczynek

W sporcie strategie odpoczynku są kluczowe. Powinieneś wiedzieć, kiedy odpocząć, a kiedy wrócić do treningu. Powinieneś także trzymać się z dala od czynności, które mogą nadwyrężyć kontuzjowaną część ciała. Powinieneś starać się utrzymać zrównoważoną rutynę ćwiczeń i utrzymywać zróżnicowane treningi, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia kontuzji spowodowanej nadużyciem.

Sztuka odpoczynku może być bliska cudownemu lekarstwu na urazy związane z powtarzającym się napięciem. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że odpoczynek jest ważniejszy niż im się wydaje. Poświęcenie czasu na właściwy odpoczynek może pomóc ciału odzyskać siły, a także zapobiec przyszłym urazom.

Relatywny odpoczynek jest jedną z najbardziej skutecznych strategii odpoczynku. Pozwala na skupienie się na innych czynnościach podczas gdy wciąż się leczy. Może to być tak proste, jak użycie poduszki do uniesienia kontuzjowanej kończyny. Możesz również użyć do tego zadania hassock lub zmodyfikowanych butów.

Dobrym pomysłem jest prowadzenie dziennika swoich urazów i powrotu do zdrowia. Pomoże Ci to zbudować zaufanie do swojej zdolności do powrotu do zdrowia. Dowiesz się również więcej o tym, co było nie tak z twoim ciałem, dzięki czemu możesz zapobiec kolejnym urazom.

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania na temat względnego odpoczynku jest to, że musisz wziąć go powoli. Zbyt szybki odpoczynek może skrócić Twój powrót do zdrowia.

Ważne jest również, aby pamiętać, że nie wystarczy tylko odpocząć kontuzjowaną część. Istotne jest również prawidłowe schłodzenie i rozgrzanie się przed podjęciem jakiejkolwiek aktywności. Należy nosić sprzęt ochronny, taki jak szyna lub orteza. Należy również zwrócić uwagę na ludzi wokół ciebie. Jeśli zauważysz oznaki stresu, takie jak pocenie się, gorąc lub sztywność, powinieneś ograniczyć swoją aktywność.

Dobrym pomysłem jest również stosowanie prawidłowej techniki podczas wykonywania jakiejkolwiek aktywności, takiej jak bieganie czy podnoszenie ciężarów. Możesz wykonywać różne ćwiczenia, takie jak rozciąganie, aby uniknąć nadwyrężenia kontuzjowanego obszaru.

Kontuzje mogą być trudne do pokonania. Dobrym pomysłem jest posiadanie grupy wsparcia w postaci przyjaciół i członków rodziny. Przed powrotem do aktywności fizycznej dobrze jest też skonsultować się z lekarzem.

Porozmawiaj z fizykoterapeutą

Jeśli doznałeś urazu sportowego, to jak najszybciej porozmawiaj z fizykoterapeutą. Dzięki temu będziesz mógł zająć się swoim bólem i poprawić ogólną kondycję. PT może również pomóc Ci odzyskać siły i poprawić swoją sprawność fizyczną.

PT przepisze ćwiczenia, które wzmocnią Twoje mięśnie. Pokaże Ci również, jak korzystać ze sprzętu potrzebnego do rehabilitacji Twojego ciała. Ważne jest, aby postępować zgodnie z instrukcjami podanymi przez lekarza.

Terapeuta będzie również monitorował Twój powrót do zdrowia i upewni się, że robisz postępy. Oprócz zajmowania się potrzebami fizycznymi, terapeuta może również pomóc Ci odzyskać zdrowie po urazie emocjonalnym. Jeśli masz jakiekolwiek problemy ze zdrowiem psychicznym, terapeuta może polecić profesjonalistę, który Ci pomoże.

Twój PT oceni twoją sprawność fizyczną, w tym jak się czujesz pod względem siły, mobilności i wytrzymałości. Pomogą Ci również ustalić cele.

Jeśli chcesz wrócić do uprawiania swojego ulubionego sportu, ważne jest, aby wyznaczyć realistyczne cele. Powinieneś również być świadomy, że drobne niepowodzenia są normalne podczas twojego powrotu do zdrowia. Sportowcy, którzy spieszą się z powrotem na boisko, zwiększają prawdopodobieństwo ponownego urazu.

Celem terapii fizycznej jest powrót do stanu sprzed urazu. Terapeuta nauczy Cię, jak pozostać aktywnym i zapobiegać przyszłym urazom. Pomoże Ci również przezwyciężyć wszelkie niepowodzenia i osiągnąć Twoje cele.

Podczas oceny, PT zapyta Cię również o wszelkie objawy lub ból, którego doświadczasz. Poprosi Cię również o wykonanie ruchów, które są związane z Twoim urazem. Omówią także Twoją ogólną historię zdrowia, przyjmowane leki i wszelkie inne problemy medyczne, które możesz mieć.

To nie jest zły pomysł, aby dać znać swojemu PT, jeśli czujesz się przygnębiony, zmartwiony lub przestraszony. Jeśli twój terapeuta nie rozumie twoich obaw, może skierować cię do licencjonowanego doradcy lub psychologa sportowego.

Oprócz zajęcia się Twoimi potrzebami fizycznymi i emocjonalnymi, terapeuta może zalecić sposoby utrzymania sprawności fizycznej w czasie rekonwalescencji. Niezależnie od tego, czy Twój powrót do zdrowia jest krótki czy długi, terapeuta może dać Ci narzędzia potrzebne do wyleczenia.

Utrzymanie relacji z kolegami z drużyny, trenerami, personelem, przyjaciółmi

W okresie kontuzji sportowcy często stają przed szeregiem wyzwań emocjonalnych. Wyzwania te mogą wpływać na zdolność sportowca do powrotu do zdrowia. Posiadanie wspierającej sieci przyjaciół, kolegów z drużyny i trenerów może odegrać dużą rolę w powrocie sportowca do zdrowia.

Jeśli zawodnik doznał poważnej kontuzji, leczenie może zająć dużo czasu. Może to prowadzić do utraty tożsamości i braku pewności siebie. Niektórzy sportowcy doznają nawet poczucia porażki.

W czasie powrotu do zdrowia wsparcie trenera jest szczególnie ważne. Jeśli sportowiec nie jest w stanie uczestniczyć w meczach lub treningach, może mieć poczucie, że traci część siebie. Jeśli jednak sportowiec pozostaje zaangażowany w swoją dyscyplinę, może to pomóc mu w utrzymaniu relacji z innymi kolegami z drużyny, trenerami i personelem.

Kontuzje nie ograniczają się do sportu; mogą się przydarzyć ludziom w każdym wieku. Mogą być fizycznie bolesne, a okres rekonwalescencji może być frustrujący. W tym czasie ważne jest, aby pamiętać, że wszyscy w drużynie wspierają się nawzajem.

Dobrym sposobem na pozostanie w kontakcie z kolegami z drużyny i trenerami podczas powrotu do zdrowia jest udział w spotkaniach integracyjnych. Są one zwykle organizowane po praktyce i mogą być dobrym sposobem na zebranie grupy poza regularnym harmonogramem praktyk.

Kluczem do powrotu do zdrowia po kontuzji jest silne poczucie twardości psychicznej. Niektóre badania wykazały, że obawy sportowców przed ponowną kontuzją mogą przeszkadzać w powrocie do zdrowia. Jeśli zawodnik obawia się ponownego urazu, może być nadmiernie skoncentrowany na procesie rehabilitacji, co może skutkować nadmiernym wysiłkiem.

Kontuzjowany sportowiec może mieć pokusę obwiniania innych za swój uraz. Może to prowadzić do frustracji i złości. Jeśli sportowiec czuje się w ten sposób, powinien skontaktować się z psychologiem. Mogą również omówić swoje uczucia z kolegami z drużyny i trenerami, aby sprawdzić, czy istnieją sposoby na rozwiązanie tego problemu.

Podczas kontuzji ważne jest, aby utrzymywać kontakt z kolegami z drużyny, trenerami i personelem. Prowadzenie dziennika może pomóc sportowcowi w opanowaniu emocji. Może również przygotować go na przyszłe niepowodzenia.

Podobne tematy