Istnieje wiele zmiennych, które są zaangażowane w wykonanie wydarzenia sportowego. Jedną z najistotniejszych jest czynnik ryzyka. Rola ryzyka w wynikach sportowych może być omawiana na kilka różnych sposobów. W tym artykule przyjrzymy się temu, czym jest ryzyko, sposobom, w jaki jest ono skorelowane z wydajnością, oraz sposobom, w jakie sportowiec jest w stanie zmniejszyć lub wyeliminować je ze swojego życia.

Samoocena

Powszechnie uznano, że urazy sportowe mogą wpływać na wyniki sportowca. Ponadto, urazy sportowe mogą ograniczać przygotowanie i mieć długotrwałe skutki. Ograniczenia te mogą skutkować zmniejszeniem pewności siebie. Sportowcy, dlatego powinni dążyć do posiadania wysokiego poziomu pewności siebie. Jednak zbyt wysokie oczekiwania mogą powodować stres i osłabiać pewność siebie. W związku z tym powinni oni zastąpić oczekiwania możliwymi do osiągnięcia celami. Ponadto, sportowcy powinni być świadomi, że ich poziom pewności siebie może wzrosnąć lub spaść po występie.

Przeprowadzono badanie empiryczne w celu zbadania związku pomiędzy pewnością siebie a wynikami w sportach zespołowych. Wykorzystano próbę 391 uczniów-atletów z sześciu fińskich sportowych szkół średnich. Zostali oni poproszeni o udzielenie odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczącym oczekiwań co do sukcesu. Kwestionariusze zostały opracowane przy użyciu skal samooceny. Podawano je w dwóch różnych punktach czasowych. Dane były następnie analizowane przy użyciu modelowania równań strukturalnych. Wyniki wykazały niewielką, ale istotną korelację między pewnością siebie a wynikami.

Zależności te były moderowane przez sport, obiektywność wyników i czas pomiaru pewności siebie przed występem. Jednak ogólny szacunek efektów losowych był bliski zeru.

Wyniki badań były wspierane przez teoretyczne interpretacje klas. Wskazały one, że klasy latentne były odrębne i że mogły być określone przez pięć klas. W szczególności stwierdzili, że płeć, wyniki i rodzaj sportu były moderowane przez relację pewność siebie-wyniki. Ogólne oszacowanie efektów losowych wyniosło 0,25 (95% CI 0,19, 0,30).

Autorzy doszli do wniosku, że wysoka pewność siebie niekoniecznie prowadzi do świetnych wyników. Zamiast tego, pewni siebie sportowcy nie oceniają własnych występów na podstawie wcześniejszych oczekiwań. Raczej skupiają się na własnej wydajności i wykonaniu.

Przywództwo

W ostatnim badaniu naukowcy zbadali związek między przywództwem a ryzykiem w wynikach sportowych. Porównali style przywództwa trenerów i wpływ, jaki miało to na ich drużyny. Prześledzili próbę 36 elitarnych klubów piłkarskich w 17 miastach w całej Europie i odkryli, że transformacyjny styl przywództwa był związany z niższymi wskaźnikami poważnych urazów. Stwierdzili również, że “kompleksowy program PST” (skrót Pst) może zwiększyć wydajność. Jednak jest to prawdą tylko w takim stopniu, w jakim program jest prawidłowo realizowany.

Istnieje coraz więcej badań dotyczących kontroli pobudzenia i jej implikacji dla sportowców. Jednym z najbardziej godnych uwagi odkryć jest poprawa ogólnych wyników sportowych i dobrostanu psychicznego. Chociaż badanie nie posunęło się do zbadania, dlaczego tak się dzieje, można sobie wyobrazić, że personelowi trenerskiemu brakuje niezbędnej wiedzy na temat identyfikacji urazów.

Bardziej zaawansowana ocena wpływu przywództwa na wyniki zespołu sportowego wykazała również, że zawodnicy chętniej podejmowali ryzyko w uczeniu się nowych umiejętności, jeśli ich trenerzy byli dobrzy w identyfikowaniu właściwych wskazówek. W związku z tym najlepszym sposobem na nauczenie się przewodzenia kolegom z drużyny jest nauczenie ich sztuki reagowania na stres. To banał, ale wystarczająco prawdziwy.

Aby organizacje sportowe były naprawdę bezpiecznymi miejscami pracy, muszą rozważyć wiele aspektów swoich programów bezpieczeństwa w miejscu pracy. Standard ALARP jest dobrym miejscem do rozpoczęcia. Może być trudno skłonić głównego trenera do poważnego traktowania zapobiegania urazom, ale kadra trenerska może zachęcać do zgłaszania urazów i wspierać pozytywną kulturę bezpieczeństwa. Najważniejszym czynnikiem w tworzeniu bezpiecznego miejsca pracy jest właściwe szkolenie i komunikacja.

Ochrona twarzy

To oczywiste, że właściwa ochrona twarzy jest ważna dla wyników sportowych, szczególnie w obliczu dużych uderzeń. Pytanie brzmi: jak wybrać odpowiednią ochronę dla swoich potrzeb? Odpowiedź jest złożona i wieloaspektowa. Aby wymienić tylko kilka, kaski, kaski i jeszcze więcej kasków, osłony twarzy, osłony podbródka i jeszcze więcej osłon twarzy i jeszcze więcej kasków.

Jednym z najlepszych sposobów na określenie właściwych kasków dla Twojej unikalnej sytuacji jest przeprowadzenie oceny ryzyka. Na przykład, jeśli jesteś wyczynowym rowerzystą, wtedy twój profil ryzyka jest znacznie bardziej prawdopodobny, aby być po cięższej stronie w porównaniu do powiedzmy hokeisty. Podobnie jest w przypadku uprawiania rugby, hokeja lub innych sportów, w których upadek na boisku może spowodować poważne obrażenia. Na szczęście tym kontuzjom można zapobiec. Przy odrobinie planowania przed sezonem możesz zminimalizować ryzyko, jednocześnie ciesząc się treningiem wysokiego kalibru.

Warto również zauważyć, że pełna osłona twarzy nie jest substytutem dla właściwej ochrony głowy. To powiedziawszy, osłona twarzy może zmniejszyć szanse na cierpienie z powodu urazu oczu lub zębów. Warto również zauważyć, że jeśli jesteś graczem baseballu, osłona twarzy może zmniejszyć szanse na doznanie wstrząsu mózgu. Nie oznacza to jednak, że osłony twarzy mają negatywny wpływ na liczbę gier opuszczonych z powodu wstrząsu mózgu.

Pandemia COVID-19

COVID-19 to potencjalnie śmiertelna pandemia koronawirusów, która wpłynęła na sport na wiele sposobów. Dotknęła sportowców zawodowych, jak również sporty społeczne i miała dramatyczny wpływ na fizyczne i psychiczne samopoczucie ludzi na całym świecie.

Wiele organizacji sportowych i państw przyjmujących współpracowało z WHO w celu wdrożenia środków redukcji i łagodzenia ryzyka zgodnie z wytycznymi ONZ. Obejmuje to ocenę ryzyka związanego z wydarzeniem lub grą oraz prawdopodobieństwo przeniesienia zakażenia na inne osoby. Celem jest zapewnienie bezpieczeństwa uczestników i umożliwienie stopniowego wznawiania imprez sportowych.

Ekosystem sportowy obejmuje szerokie grono interesariuszy, w tym sportowców, kibiców, sektor biznesowy i agencje rządowe. Obejmuje również producentów, właścicieli, nadawców i infrastrukturę.

Sportowcy muszą być uważnie monitorowani pod kątem objawów COVID-19 i odpowiedniego poziomu aktywności. Ponadto, klinicyści powinni być świadomi objawów i powikłań choroby oraz być przygotowani do przeprowadzenia dodatkowych badań w razie potrzeby.

Instytut Sportu w Hongkongu (HKSIA) zaktualizował swoje polityki dotyczące ognisk zakażeń z Departamentem Zdrowia, HKSAR. Polityki te podkreślają znaczenie higieny osobistej i kładą nacisk na konieczność zgłaszania.

Wiele profesjonalnych lig piłkarskich przełożyło wszystkie mecze po początkowym wybuchu wirusa COVID-19. Ograniczenia te różniły się w zależności od kraju. Jednak ostatecznie udało im się ograniczyć liczbę lokalnie nabytych przypadków przez siedemnaście dni.

Pandemia COVID-19 zakłóciła globalny świat sportu, wpływając na funkcjonowanie każdego sektora branży. Wpływ był znaczny, wielu sportowców odczuwa depresję, a sprawność fizyczna profesjonalnych sportowców spada.

Wpływ mediów społecznościowych na wyniki

Jako zawodowy sportowiec musisz być świadomy wpływu mediów społecznościowych na swoje wyniki. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć swój profil wśród fanów, czy poprawić swoją karierę, media społecznościowe mogą pomóc Ci w wykonaniu zadania. Ważne jest jednak, aby wiedzieć, co i kiedy robić. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci odnieść sukces.

Chociaż może być trudno uniknąć mediów społecznościowych, dobrym pomysłem jest ograniczenie czasu spędzanego na nich. Sprawdzanie go wiele razy dziennie może negatywnie wpłynąć na Twoją koncentrację.

Mądrym posunięciem jest również nauczenie się, jak korzystać z narzędzi mediów społecznościowych, które mają znaczenie. Może to obejmować Twitter i Facebook. Pomoże Ci to pozostać w kontakcie z fanami, zarządzać swoją marką i stawać w obronie spraw społecznych.

Jednym z najciekawszych aspektów mediów społecznościowych jest ich zdolność do zwiększenia Twojej ekspozycji. Sportowcy, którzy korzystają z mediów społecznościowych mogą zbudować większą bazę fanów i dotrzeć do międzynarodowej publiczności. Może to prowadzić do zwiększenia sprzedaży biletów, merchandisingu i przychodów partnerskich dla zespołu.

Sportowcy, którzy chcą dobrze radzić sobie w świecie rzeczywistym, mogą skorzystać z mediów społecznościowych, aby poprawić swój sposób myślenia. Dzielenie się swoimi osobistymi treściami w mediach społecznościowych może zwiększyć ich szanse na wylądowanie umowy indorsement i wzmocnienie ich kariery.

Jeśli szukasz sposobu na zwiększenie swojej obecności w mediach społecznościowych, rozważ użycie narzędzia do zarządzania mediami cyfrowymi, takiego jak Greenfly. To oprogramowanie pomaga zespołom udostępniać treści sportowe na żywo na własnych kontach w mediach społecznościowych. Wbudowana analityka platformy może zapewnić łatwy sposób mierzenia postępów.

Sportowcy są pierwszym pokoleniem, które dorasta w erze mediów społecznościowych. Muszą nauczyć się, jak ograniczyć ich użycie i najlepsze czasy, aby odłączyć się od sieci. Jest to szczególnie prawdziwe dla młodych ludzi, którzy spędzają do sześciu do ośmiu godzin dziennie na swoich telefonach.

Podobne tematy